ავტორიზაცია
  • მასწავლებლები
  • მშობლები

ხელოვნური ინტელექტი და განათლება

ხელოვნური ინტელექტი სულ უფრო მეტ გავლენას ახდენს განათლებაზე, რასაც თან ახლავს უამრავი შესაძლებლობა და გამოწვევა. ეს აღინიშნა ევროპის საბჭოს მინისტრთა კომიტეტის მიერ 2019 წელს, რამაც განაპირობა წინამდებარე ანგარიშის მომზადება, რომლის მიზანია ხელოვნურ ინტელექტსა და განათლებას (AI&ED) შორის არსებული კავშირების შესწავლა
ხელოვნური ინტელექტი სულ უფრო მეტ გავლენას ახდენს განათლებაზე, რასაც თან ახლავს უამრავი შესაძლებლობა და გამოწვევა. ეს აღინიშნა ევროპის საბჭოს მინისტრთა კომიტეტის მიერ 2019 წელს, რამაც განაპირობა წინამდებარე ანგარიშის მომზადება, რომლის მიზანია ხელოვნურ ინტელექტსა და განათლებას (AI&ED) შორის არსებული კავშირების შესწავლა

ხელოვნური ინტელექტი განათლებაში: პოტენციური სარგებელი და გამოწვევები

ხელოვნურმა ინტელექტმა (AI) სრულიად გარდაქმნა ჩვენი ცხოვრებისა და მუშაობის წესი და, ამ მხრივ, არც განათლების სფეროა გამონაკლისი. ბოლო წლების განმავლობაში, ხელოვნური ინტელექტი განათლების ხარისხისა და ხელმისაწვდომობის გასაუმჯობესებლად, ისევე, როგორც ინკლუზიური სწავლების ხელშესაწყობად, მძლავრ ინსტრუმენტად იქცა.
ხელოვნურმა ინტელექტმა (AI) სრულიად გარდაქმნა ჩვენი ცხოვრებისა და მუშაობის წესი და, ამ მხრივ, არც განათლების სფეროა გამონაკლისი. ბოლო წლების განმავლობაში, ხელოვნური ინტელექტი განათლების ხარისხისა და ხელმისაწვდომობის გასაუმჯობესებლად, ისევე, როგორც ინკლუზიური სწავლების ხელშესაწყობად, მძლავრ ინსტრუმენტად იქცა.

განათლება გლობალური მოქალაქეობისთვის

წარმოგიდგენთ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ელექტრონული ჟურნალის ახალ გამოცემას „განათლება გლობა­ლური მოქალაქეობისთვის”. აღნიშნულ ნომერში გამოქვეყნებულია სტატია „მედიაწიგნიერების განვითარება საქართველოში“, რომელიც ეხება ისეთ თემებს, როგორიცაა მედიაწიგნიერება - 21-ე საუკუნის გამოწვევა, მედიაწიგნიერება, როგორც გამჭოლი კომპეტენცია, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის როლი მედიაწიგნიერების განვითარებაში. ასევე, მიმოხილულია მედიაწიგნიერების საგანმანათლებლო პროექტები.
წარმოგიდგენთ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ელექტრონული ჟურნალის ახალ გამოცემას „განათლება გლობა­ლური მოქალაქეობისთვის”. აღნიშნულ ნომერში გამოქვეყნებულია სტატია „მედიაწიგნიერების განვითარება საქართველოში“, რომელიც ეხება ისეთ თემებს, როგორიცაა მედიაწიგნიერება - 21-ე საუკუნის გამოწვევა, მედიაწიგნიერება, როგორც გამჭოლი კომპეტენცია, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის როლი მედიაწიგნიერების განვითარებაში. ასევე, მიმოხილულია მედიაწიგნიერების საგანმანათლებლო პროექტები.

ხელოვნური ინტელექტის როლი განათლებაში

ფილმში “დროის მანქანა”, რომელიც ეფუძნება ჰერბეტ უელსის ამავე სახელწოდების სამეცნიერო ფანტასტიკურ რომანს, მთავარი პერსონაჟი ალექსანდრ ჰარტდეგენი იმოგზაურებს 2030 წელში, სადაც წააწყდება ნიუ-ორკის საჯარო ბიბლიოთეკის მოწინავე კომპიუტერულ სისტემას.
ფილმში “დროის მანქანა”, რომელიც ეფუძნება ჰერბეტ უელსის ამავე სახელწოდების სამეცნიერო ფანტასტიკურ რომანს, მთავარი პერსონაჟი ალექსანდრ ჰარტდეგენი იმოგზაურებს 2030 წელში, სადაც წააწყდება ნიუ-ორკის საჯარო ბიბლიოთეკის მოწინავე კომპიუტერულ სისტემას.

მედიაწიგნიერებისა და ციფრული წიგნიერების 5 ძირითადი კომპეტენცია

ამერიკელი ექსპერტი, რენე ჰობსი, თავის წიგნში „ციფრული და მედია წიგნიერება: კულტურისა და საკლასო ოთახის დაკავშირება“ (2011) წარმოადგენს 5-ნაბიჯიან მოდელს, რომელიც მასწავლებლებს საკლასო ოთახში კრიტიკული აზროვნების განვითარებაში ეხმარება. ჰობსის მოდელი მოიცავს 5 საკომუნიკაციო კომპეტენციას ან ნაბიჯს, რასაც ავტორი "ციფრული და მედია წიგნიერების ძირითად განზომილებებსაც" უწოდებს.
ამერიკელი ექსპერტი, რენე ჰობსი, თავის წიგნში „ციფრული და მედია წიგნიერება: კულტურისა და საკლასო ოთახის დაკავშირება“ (2011) წარმოადგენს 5-ნაბიჯიან მოდელს, რომელიც მასწავლებლებს საკლასო ოთახში კრიტიკული აზროვნების განვითარებაში ეხმარება. ჰობსის მოდელი მოიცავს 5 საკომუნიკაციო კომპეტენციას ან ნაბიჯს, რასაც ავტორი "ციფრული და მედია წიგნიერების ძირითად განზომილებებსაც" უწოდებს.

ყალბი ინფორმაციის 7 სახეობა

ყალბი ინფორმაცია შეიძლება მრავალი განსხვავებული ფორმით შეგვხვდეს. ყველაზე გავრცელებულია შემდეგი 7 სახეობა:
ყალბი ინფორმაცია შეიძლება მრავალი განსხვავებული ფორმით შეგვხვდეს. ყველაზე გავრცელებულია შემდეგი 7 სახეობა: