სოციალურიმედიისეპოქაში, ინფლუენსერებისაზოგადოებრივიაზრისფორმირებაშიმნიშვნელოვანროლსასრულებენ. მათიგავლენავრცელდებამრავალრიცხოვანაუდიტორიაზე, რაცმათუპრეცედენტოგავლენასანიჭებსინფორმაციისგავრცელებაში. თუმცა, ამგავლენასთანახლავსპასუხისმგებლობა, რომელიცხშირადსათანადოდარარისგააზრებული. როდესაცინფლუენსერებიშემთხვევითანმიზანმიმართულადავრცელებენდაუდასტურებელანმცდარინფორმაციას, ესაზიანებსმედიაეკოსისტემას. UNESCO-სინფლუენსერებისმოტივაციისადაპრაქტიკისპირველმაგლობალურმაკვლევამ (“Behind the Screens”, 2024) აჩვენა, რომგამოკითხულთაორიმესამედიგაზიარებამდეინფორმაციასარამოწმებს. შესაბამისად, კრიტიკულიმიდგომის, ინფორმაციისგადამოწმებისადაპასუხისმგებლიანიკომუნიკაციისკულტურისარსებობამნიშვნელოვანია, როგორცინფლუენსერებისთვის, ისესოციალურიმედიისყველამომხმარებლისთვის.
ინფლუენსერებიხშირადიყენებენისეთტექნიკებს, როგორიცააემოციურიმანიპულაცია, ექსკლუზიურობისშეგრძნებისშექმნადაავთენტურობისიმიტაცია, რათამათიგზავნილებისდამაჯერებლობაგაზარდონ. ინფლუენსერებისმიერგავრცელებულმისინფორმაციასდადეზინფორმაციასშეუძლიამნიშვნელოვანიზიანიმიაყენოს, როგორცინდივიდებს, ისესაზოგადოებას. კერძოდ, ეკონომიკურსფეროში, მომხმარებლებისშეცდომაშიშეყვანამპროდუქტისანსერვისისშესახებ, შესაძლოა, კომერციულიკომპანიებისფინანსურიდანაკარგებიგამიწვიოს. ამისგარდა, მისინფორმაციადადეზინფორმაციაასუსტებსნდობასსამეცნიეროცოდნის, მედიასადაექსპერტულიცოდნისმიმართ. განსაკუთრებითსახიფათოასაზოგადოებრივიჯანმრთელობისსფეროშიარასწორიინფორმაციისგავრცელება, რაცმაგალითად, COVID-19-ისპერიოდში განსაკუთრებით აქტუალური იყო. პოლიტიკურდონეზეკი, მისინფორმაციადადეზინფორმაციააძლიერებსპოლარიზაციასდახელსუშლისკონსტრუქციულდიალოგს.
შესაბამისად, მედიაწიგნიერებაკრიტიკულადმნიშვნელოვანიხდებაარამხოლოდტრადიციული, არამედსოციალურიმედიისკონტექსტშიც. მომხმარებლებსუნდაჰქონდეთუნარი, გაარჩიონსანდოინფორმაციამისინფორმაციისადადეზინფორმაციისგან, შეძლონინფლუენსერებისმოტივებისანალიზიდაშეამოწმონწყაროებისსანდოობა. ციფრული წიგნიერებისადამედიაწიგნიერების, კრიტიკულიაზროვნებისადაფაქტებისგადამოწმებისუნარებისგანვითარებაკი, საზოგადოებასინფორმირებულიგადაწყვეტილებებისმიღებაშიეხმარება.