მედიაშეტყობინებების ანალიზისას დასმული საკვანძო კითხვები
08 ნოე. 2022
1430 ნახვა
აუდიტორია & ავტორობა
- ავტორობა - ვინ შექმნა ეს მედიაშეტყობინება?
- მიზანი - რატომ შეიქმნა ეს მედიაშეტყობინება? ვინ არის ამ შეტყობინების სამიზნე აუდიტორია (რა ვიცით ამის შესახებ)?
- ეკონომიკა - ვინ გადაიხადა საფასური მედიაშეტყობინების შესაქმნელად?
- გავლენა - ვინ შეიძლება ნახოს სარგებელი ამ მედიაშეტყობინებიდან?
- ვინ შეიძლება დაზარალდეს ამ მედიაშეტყობინებით?
- რატომ შეიძლება ჰქონდეს ამ მედიაშეტყობინებას ჩემთვის მნიშვნელობა?
- რეაქცია - რა სახის მოქმედებები შეიძლება განხორციელდეს ამ შეტყობინებაზე პასუხის გასაცემად?
შეტყობინებები & მნიშვნელობები
- კონტენტი - რის შესახებ არის მედიაშეტყობინება (და რა გვაფიქრებინებს ამას)?
- რა იდეებს, ღირებულებებს, ინფორმაციას და/ან შეხედულებას გადმოსცემს? გულისხმობს?
- რა არის გამოტოვებული შეტყობინებაში, რისი ცოდნაც მნიშვნელოვანი იქნებოდა?
- ტექნიკა - რა ტექნიკებია გამოყენებული მედიაშეტყობინებაში?
- რატომ გამოიყენეს ეს ტექნიკები?
- როგორ გადმოსცემენ ეს ტექნიკები შეტყობინებას?
- ინტერპრეტაცია - როგორ შეიძლება გაიგონ სხვადასხვა ადამიანებმა ეს შეტყობინება
- როგორია ჩემი ინტერპრეტაცია ამ შეტყობინების შესახებ და რა ვისწავლე ჩემი რეაქციიდან ან ინტერპრეტაციიდან გამომდინარე?
წარმოდგენები & რეალობა
- კონტექსტი - როდის შეიქმნა ეს მედიაშეტყობინება?
- სად და როგორ მოხდა შეტყობინების გავრცელება საზოგადოებაში?
- სანდოობა - ეს ფაქტია, შეხედულება თუ სხვა რამ?
- რამდენად სანდოა (და რა მიგვანიშნებს მის სანდოობაზე)?
- რა არის ინფორმაციის წყარო, იდეა ან მტკიცება?
წყარო: მედიაწიგნიერების განათლების ეროვნული ასოციაცია (NAMLE), მედიაწიგნიერების სწავლების ძირითადი პრინციპები შეერთებულ შტატებში (2007 წ.), http://www.namle.net/core-principles/
http://tpdc.gov.ge/ptk_files/_ckuploaded/MediaLiteracy.pdf